UK FHS 5. semestr
10:56Povinná zkouška
- EDK (Evropské dějiny v kontextech)Rozhodně největší strašák semestru. V prváku vám řeknou, jak je nejhorší Úvod do historie, ale pak se dozvíte, že tomuhle úvodu se jinak říká Malá historie a že vás čeká ještě Velká. No hurá. Na to jsem se těšila. Ale ne... Když jsem viděla seznam knih, ze kterých jsme si mohli vybírat (plus si samozřejmě můžete zvolit vlastní knihy, i když to bych já osobně úplně neriskovala), celkem jsem se uklidnila. Spousta z nich vypadala zajímavě! Vybrala jsem si jich 10, v anketě jsem hlasovala, že bych ráda plnila zkoušku v lednu (nejlépe na konci, ale to v anketě nebylo možné zvolit), a byl mi přidělen první lednový termín. Jupí. Zvesela jsem se už v říjnu pustila do čtení a přípravy. 14 dní před zkouškou jsem si pak vyhradila na intenzivnější přípravu a učení se témat. Jak zkouška probíhá? Přijdete před tříčlennou komisi, předáte jim seznam zvolených knih a témat a každý z nich se vás na něco zeptá. Pokud budou spokojeni, pustí vás do druhého kola zkoušky a vy jim pak budete prezentovat jedno z pěti témat, které vám oni určí z vašeho výběru. Na to máte 5 minut.A jak dopadla a probíhala konkrétně ta moje zkouška? No, večer před ní jsem se ještě uklidňovala, že to nebude taková hrůza, že tam snad bude někdo hodný. No... Bála jsem se jich. Ještě celá konstelace židlí v tom kabinetu mi připomínala scénu z Insidious, kdy se někdo posedlý démonem točí na židli na stropě. Neměla jsem před sebou žádný stůl a seděla uprostřed místnosti, pro uklidnění jsem v ruce svírala aspoň svůj svetr. Popravdě se jejich otázky moc netýkaly knížek, ale obecněji kontextu, takže to, co jsem načetla, jsem vlastně skoro vůbec nevyužila. Vyšla jsem po té první části zkoušky na chodbu a byla si na 100% jistá, že jsem to neudělala. Po chvíli si mě zavolali zpátky a nějakým zázrakem mě pustili dál k prezentaci tématu. Dostala jsem téma, které jsem chtěla! Řekla jsem ho vážně dobře, měla jsem dobrý pocit, ale ten mě rychle přešel, když už jsem asi 7 minut čekala zase na chodbě a oni si mě pořád nezvali zpátky. Nakonec mi řekli, že se zakecali a mluvili o úplně něčem jiném a že jsem to udělala!!! U zkoušky jsem takhle strávila hodinu a po tom, co mi řekli, že to mám, se mi podařilo rozbrečet. Dobrá práce, Kristýno. Hlavně že jsem si říkala, jak je tohle něco, co se mně rozhodně nemůže stát.
Volitelné předměty
- Neverbální komunikaceTohle bude myslím předmět, který vám bude podle názvu bude znít nejatraktivněji. A dokonce i byl tak skvělý, jak zní! Každá hodina byla rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické, takže to nebyla žádná nuda, mohli jsme si sami něco vyzkoušet (ne že bych se já zrovna do všeho dobrovolně hrnula). Pro splnění atestu bylo nutné napsat dobře test a taky se zúčastnit dvou výzkumů, které se k neverbální komunikaci budou nějak vztahovat. To bylo superzajímavé. Při prvním výzkumu jsem měla hodnotit úspěšnost MMA zápasníků na základě 3D fotografií a nahrávek hlasů. Při druhém výzkumu jsem opět hodnotila muže, a to z hlediska vzhledu, hlasu a vůně. Koho by tohle taky lákalo, tak doporučuji sledovat třeba tuhle stránku na FB, kde se objevují právě i různé nabídky výzkumů.
- Základy redakční práce: od rukopisu ke knizeSem jsem chodila hodně ráda. Vyučující byla neskutečně milá, dozvěděla jsem se spoustu informací, které doufám budu moct využít někdy v budoucnosti. Dokonce jsme tam měli i pár hostů - za mě vyhrála jedna paní korektorka. Atestace se uděluje myslím za docházku, ale po každé hodině jsme taky dostávali takové pracovní listy na doma, které jsme ji mohli následně odevzdat (nebylo to povinné, ale možná to mohlo ovlivnit výslednou známku, to si nejsem úplně jistá).
- Dějiny kosmologieŘíkala jsem si, že sem do školy chodím už poslední semestr, tak si teda dám všechno, co mě ještě zajímá, i když nemám v plánu se tím směrem profilovat. Tímhle myšlenkovým procesem jsem si vytvořila tzv. Vesmírnou středu. Jednou za 14 dní jsem měla tuhle dvouhodinovou přednášku o dějinách kosmologie a nemůžu si asi na nic stěžovat. Museli jsme načíst nějaké texty a celkem pracovat v hodinách, ale dá se to přežít. Ke splnění je nutná docházka (min. 4 dvouhodinovky ze 6) a kolokvium - na to jsem ale nešla (bála jsem se a už jsem měla dostatek kreditů), a tak jsem tenhle předmět nesplnila, i když jsem nikdy nechyběla. Každopádně nelituji.
- Základní pojmy moderní fyziky a astronomie I.Mou Vesmírnou středu zakončoval právě tenhle předmět. Čekala jsem trochu víc astronomie, ale to bohužel nebylo možné kvůli zdravotnímu stavu jednoho z vyučujících, ale tak to se nedá nic dělat. Bylo zajímavé výklad poslouchat, ale popravdě jsem si asi nic nezapamatovala. Nevadí. Fyzikem jsem se stejně nechtěla stát. K atestaci byla buď nutná účast na exkurzích (zajímavá místa), nebo napsání nějaké práce. To jsem opět nesplnila, na první exkurzi jsem nejela, na druhou ano, ale po cestě se mi rozbilo auto. Super. Ale zase se budu opakovat, nelituji ani tak, že jsem na tenhle předmět chodila.
- Projekty muzea umění Název předmětu mluví za všechno, asi není co k popisování, řešily se projekty různých muzeí, do muzea jsme se šli i podívat a atest byl za odevzdání návrhu scénáře galeriní animace. Vzhledem k tomu, že jsem byla na konci zkouškového v Londýně za Zuzkou, spojila jsem příjemné s užitečným a můj scénář se vztahoval k výstavě v Camden Arts Centre.
- Alternativní kurátorství I. Tenhle blokový kurz jsem měla už ve 4. semestru a průběh byl stejný. Zase jsme dva víkendy chodili po výstavách, vše bylo s komentářem a pro splnění kurzu bylo nutné odevzdat reflexi libovolné výstavy.
- Právní aspekty yvýstavní činnosti Blokový kurz, který probíhal dva pátky večer a dvě soboty přes den. Výklad pojímal vše od autorských práv, až přes nějaká pravidla přepravy uměleckých děl apod. Jeden den jsme strávili na výstavě, ale jinak jsme seděli a poslouchali, takže nic pro netrpělivce. Atest byl za docházku.
- AJ - Advanced I. Angličtina jako vždy, skvělá (viz článek o třetím semestru).
- Úvod do společenskovědního výzkumu (k projektu SVIP) Kurz slouží jako příprava ke SVIPu, který je povinnou zkouškou 6. semestru. Bohužel se mi kryl s Dějinami kosmologie, kde byla povinná docházka, a tak jsem chodila tam, a na tenhle kurz jsem se učila pak na test, takže jsem si tu látku prošla tak i tak. Rozhodně se hodí.
- Člověk a náboženství I.Měla jsem v UKC nějaké body navíc, takže jsem se zapsala na tenhle kurz, a pak jen dopsala referáty ke knihám Od mýtu k logu a Řeč umění a archaické filosofie. Trochu víc jsem o něm psala v článku o 4. semestru.
Kromě toho jsem zase byla v třeboňském archivu digitalizovat středověké texty z tamního kláštera. Jak jsem byla nadšená minule, tak jsem byla nadšená i tentokrát. Jen škoda že už jsem neměla zapsaný žádný latinský kurz. Musela bych na něj chodit na nějakou jinou fakultu a žádný termín mi bohužel nevyhovoval. Tak snad na magistru...
Ráda zase uslyším vaše názory a jak se daří ve škole vám. Co vás baví, co ne, anebo jestli se náhodou taky nechystáte na FHS!
5 komentářů
Já úplně obdivuju jak jsi pečlivá a pilná :) asi se budu opakovat, ale je skvělý, že tě to tak baví. To si musela zlve škole trávit i dost času ne?
OdpovědětVymazatDěkuju, děkuju. Baví mě to moc. :) Minulý semestr jsem tam kupodivu strávila asi nejméně času. Všechny předměty jsem měla ve středu nebo v pátek. Trávila jsem tam sice celý den, ale měla jsem dlouhé pauzy, takže jsem měla čas i na jiné věci. Některé kurzy jsem pak měla o víkendech, to zabralo celkem myslím 4 víkendy, ale stálo to za to.
VymazatAhooj, chystáš se napsat článek i o posledním semestru? :)
OdpovědětVymazat<3 Skvělý článek. Vím, že jsi pracovitá a tohle je něco pro tebe, předměty znějí super zajímavě, a jestli i vyučující byli, tak to muselo být skvělé. Já v prvním semestru měla celkem smůlu na výber předmětů, ale s láskou vzpomínám na seminář Gender Studies. Z poznatků, které jsem nastudovala pro psaní esejí, čerpám ještě nyní... a o tom to studium je. :-) Nedokážu si představit, že s mojí děravou pamětí, bych se měla šrotit knihy nazpaměť, mnohem víc mi vyhovuje forma učení se z kritického myšlení při psaní esejí, to si pak vše lépe pamatuji. Škoda, že FHS v tomhle není trochu napřed a nemáte volbu pro nějaké písemné testy nebo jiné skládání zkoušek než tohle orální mučení, příjde mi, že studenti jsou stejně jenom ve stresu a to se podepisuje na jejich výkonu... a spousta lidí jen špatně zvládá stres / trému, a zkouška přece nemá být o tom, kdo zvládá trému líp, že se to neodrazí na jeho výkonu, haha. Takže velký klobouk dolů, já bych brečela taky! :-)
OdpovědětVymazatIn 1898, Charles Fey, generally known as as|often known as} the daddy of the slot machine, created the Card Bell. This poker machine could mechanically pay cash prizes to the winner, the most important of which was 20 cash for a royal flush. Well, if you hint the history of video poker, you’ll find that its evolution has been carefully associated to that of slot machines. To properly understand the event of video poker, we should start with some forerunners of the game. They 카지노사이트 offer more comfort, more selection, more multi-hand video games and more fun. It is needed, although, with about40% of peopleon the self-exception record citing video machines as their cause for being added to the record.
OdpovědětVymazat